.:: Forma 1 Hírek::.


Tartalom:

.:: A Forma 1-ről

Köszöntök mindenkit a F1 hírek világában. Nagy kedvencem ez a sportág, bár tudom, egyesek szerint, ez nem is sport. Szerintem és még sok-sok milló ember szerint az, akik biztos vagyok benne, hogy nem tévednek.

Több szempontból is hatalmas kihívást és megpróbáltatást jelent a pilóták számára ez a sebészi pontossággal tervezett és kivitelezett műfaj. Hiszen nem csak évtizedekkel a közéletben ismert és használt technikáknál előrébb járó gépcsodáknak kell a 100%-ot teljesíteniük, hanem a pilótáknak is tökéletes koncentrációra és teljes fizikai és mentális felkészülésre van szükésgük.
Csak szemléltetésképpen: egy Forma 1-es pilótának a verseny teljes (álltalában 1.5 órás) ideje alatt különböző irányú és erejű erőhatásoknak van kitéve. Ez az úgynevezett G hatás(1G=a saját súlyunknak megfelelő, az adott irányban ránknehezedő erőhatás) a verseny közben akár az 5-öt is eléri, ami megegyezik egy vadászpilótára nehezedő G hatással. Ezekre a szélsőséges viszonyokra, speciális és komoly felkészülés szükésges, mivel a pilótáknak úgy kell 60-70 kört hiba nélkül teljesíteniük, hogy közben még ezeknek a hatásoknak (G hatás, meleg, adott esetben eső vagy szél, stb) is ki vannak téve.
Tehát én azt gondolom egy sportolót az különbözteti meg más emberektől, hogy extrém kitartással és speciális képességekkel rendelkezik egy vagy több dologban, amit rengeteg munkával tökéjre fejleszt és ezután összeméri a tudását más sportolókkal. És azt hiszem, az ilyen eseményeket szokták sportolásnak hívni. Ezek után semmi kétség sem merülhet fel az iránt, hogy a Forma 1 egy igazi kemény, elit sport, ahová nagyon nehéz bekerülni, (most persze arra gondolunk, hogy pénz kérdése az egész) de annál nehezebb ott maradni, hiszen minden nap újabb tehetséges trónkövetelők akarják megmutatni, hogy ők a legjobbak.
[ Elejére ]


.:: A 2006-os idény

2006 talán az elmúlt évek egyik legeseménydúsabb, és legizgalmasabb éve volt. Rengeteg fordulat, mesébe illő felzárkózások, látványos versenyek, rengeteg öröm és bánat. Nem kell mondanom, hogy az idei évben és két nagy esélyest vártunk a dobogó legfelső fokára....

A tavalyi év a Ferrari fekete éve volt, szinte már beleszólása sem volt az élen folyó versenybe, ami igazából a 2. helytől lefelé folyt, hiszen Fernando Alonso megállíthatatlanul nyerte sorra a verseneket és lett a 2005-ös, egyben a legfiatalabb Forma 1-es világbajnok.
Nos, a idei év ebben a tudatban, és kicsit a Ferrari, ill. a többi csapat eltemetéseével kezdődött, gondolván, hogy ezt a Renault csapatot senki sem lesz képes utolérni sem. Igaz viszont, hogy a tavalyi év végére a Maranello-iak mintha valami féle reményt mutattak volna a visszatérés felé. Valóban így történt. A pirosak új, 2006 autója beválni látszott, de akkor már olyan nagy volt a különbség, hogy Schumacher-ék akkor,csak szépiteni tudtak.

Idén nagy reményekkel indult el a szezon, hiszen az új bajnok minden erejével a vb cím megtartására törekedett, míg a trónfosztott Schumacher-ék a visszavágást tervezgették.
Az első versenyeken nem volt átütő erejű a Ferrarik teljesítménye, és úgy tünt, folytatódik a tavalyi év forgatókönyve. San Marino-ban azonban fordult a kocka, és hosszú idő után Schumi állhatott a dobogóra. Innentől kezdve megindult az adok-kapok játék. Eleinte Alonso jött ki jobban ezekből, és az is a kezére játszott, hogy a vörösök valahogy sosem találták az ideális beláttításokat. Azonban varázsütésszerű változás következett be és a Ferrarisok újra a régi, mindent elsöprő lendülettel törtek az élre. Még Franciaországban is a 2. helyre kényszerítették a Renault-ot.
Schumacher-nek nyerni kellett, hogy utolére Alonsot, aki a szezon elején kényelmes előnyre tett szert. A évad egyik legizgalmasabb és változatosabb futama Talán a Magyar Hungaroring-i nagydíj volt. A váratlan eső, váratlan eredményeket is hozott. Így egyik vb esélyes sem szerzett pontot.
Tovább folytatódott a küzdelem, ahol egyszer Schumi, máskor Alonso végzett az élen. A mezőny többi része, vagy mondhatnám, a többiek nem tudtak beleszólni a kettejük csatájába, ami legfőkébb Schumacher-nek használt volna, hiszen ha rajta kívül más is veszélyes lett volna Alonsora (Raikkönen, Button, Massa), akkor ők pontokat rabolhattak volna, mikor Schumi a mezőny hátsóbb részében végzett. Túl sok azonban a ha, és a sportban nincs ha...ezért a végső eredmény az utólsó ket versenyre maradt.
A japán nagydíj előtt az állás pontegyenlőség volt. Két verseny volt még hára. Ha a végén is egyenlő maradt volna az állás Schumacher nyer, mert neki lett volna több futamgyőzelme. Így tehát hatalmas feszültség járta át a Suzuka-i pályát. A Ferrari híresen jó ezen a pályán, és a korábbi gyengélkedésből is teljesen felépültek, úgyhogy jó eséllyel indulhattak. A verseny ennek megfelelően alakult...
Schumacher elöl, Alonso mögötte, de lassan leszakani látszik. Alig vagyunk túl a futam felén mikor végzetes tragédia következett be. A Ferrari motorja elfülstöl. Ha valaki néz forma 1-et akkor az egy dolgot biztosan tud. A Ferrari soha sem romlik el...most elromlott. Alonso nyert, és 10 pontos előnyre tett szert az utolsó futam előtt. A Ferrarinak és Schuminak már csak matematikai esélyei voltak a győzelemre (hozzá tartozik a történethez, hogy az Olasz GP-n ugyan ez a szituáció játszódott le, csak ot Schumacher szerzett 10 pontot, és Alonso esett ki). Ha Braziliában nem szerez pontot Alonso, és Schumacher nyer, akkor ők a világbajnokok. A Brazil nagydíj azonban másképp alakult. Schumi hatalmas lendülettel vágott neki a versenynek, azonban Fisichella az első terelő szárnyával vágott hatalmas lyukat Schumacher hátsó kerekén, ami tulajdonképen a verseny és mindennek a végét jelentette. Schumi azonban nem adta fel. Bámulatos és gyönyörű "tanítóbácsi" versenyzéssel felidézte fiatalkori önmagát és úgy lealázott mindenkit a pályán, hogy az egykörös hátrányból a 4. helyen futott be.
Alonso lett tehát a Világbajnok, ezzel a Renaul-ot is csapat világbajnokká tette. Azonban Michael Schumacher méltó módom búcsúzott a Forma 1-től. Igaz, sokan azt kérdezik magukban, ha még ma is képes ilyen versenyzésre, jövőre biztos világbajnok lenne...igen, lehet de már hétszer az volt, és ennél több nem kell. Tudni kell szépen abbahagyni. Ez az volt.

[ Elejére ]


.:: Versenyek, Eredmények

Itt megtaláljátok az összes 2006-os versenyek végeredményét, a csapat és egyéni vb végeredményét és a pályarajzokat.
(Téves adatok esetén kérlek értesíts!)

[ Elejére ]


.:: Pilóták

Itt a Pilóták adatait találhatod meg. Az adatok nem tartalmazzák a 2006-os év eredményeit! (kivéve a VB pontokat, mert azok értelem szerűen a 2006-os idény eredményeit muatják.)


[ Elejére ]


.:: 2007-es átigazolások

Itt azt nézhetitek meg, hogy ki hová szerződött át, illetve, hogy ki megy el és ki érkezik a 2007-es évben. A lista mág készülőben van, igyekszem minél hamarabb befejezni!
  • Ferrari:
    • Kimmi Raikkönen (McLaren, M. Schumacher helyére)
    • Felipe Massa
  • Renault:
    • Kovalainen (új, F. Alonso helyére)
    • Fisichella
  • McLaren-Mercedes:
    • Fernando Alonso (Renalut, K. Raikkönen helyére)
    • Lewis Hamilton (új, De la Rosa helyére)
  • BMW:
    • Nick Heidfeld
    • Robert Kubica
  • Honda:
    • Jenson Button
    • Rubens Barrichello
  • Williams-Toyota(Cosworth volt):
    • Nico Rosberg
    • Alexander Wurz (teszt pilóta volt, Webber helyére)
  • Toyota:
    • Jarno Trulli
    • Ralf Schumacher
  • Red Bull Racing:
    • David Coulthard
    • Mark Webber (Williams, C. Klien helyére)
  • Toro Rosso:
    • Vitantonio Liuzzi
    • Scott Speed
  • Super Aguri:
    • Takuma Sato
    • Anthony Davidson (teszt pilóta volt, Ide helyére)
  • Spyker(Midland) F1:
    • Cristijan Albers
    • Tiago Monteiro

[ Elejére ]


.:: Szabálymódosítások 2007-ben

A Forma-1 szabályai folyamatosan változnak. Hol jó hol rossz irányba, de a szándék mindíg ugyanaz. Hogyan lehet még nézettebbé, de egyszerre még biztonságosabbá tenni a versenyt. Ez a szándék hozta létre a szabály hozók és a konstruktörők közötti nagy versenyt. Ugyanis a szabályt meghozók egyre több korlátot szabnak annak érdekében, hogy lassítsák az autókat. Ilyenek például a motor módosítás (V10-ről V8-ra), a súlyhatár (aminél nem lehet könnyebb egy autó). Ezek mind arra szolgálnának, hogy biztonságosabb legyen a versenyzés. Ennek ellenére a folyamatos feljesztéseknek köszönhetően a mérnökök ördögi ügyességének köszönhetően, nemhogy lassulnak, gyorsulnak az autók. A tavalyi V10-es motorral futott leggyorsabb körök sorra dőltek meg idén, a sokkal gyengébb V8-as erőforrásokkal. Igaz jövőre már tiltani fogják a motorfejlesztéseket éppen ezen okok miatt.

Ígyhát itt az újabb kihívás a mérnökök előtt, hogyan készítsenek jövőre is a mainál méggyorsabb Forma 1-es autót. Nem tudom miért, de valahogy nem aggódom értük... :)

További információk a 2007-szezon kezdetén, illetve, ha bármilyen biztos info-t megtudok.
[ Elejére ]